Arkiv - Arrangementer

Støt vores annoncører - de støtter os!

30.09.2020 - Afslutningsfesten aflyses!
Arkivfoto 2019

NB's formand Jesper Larsen skrev på Facebook:

På baggrund af de nuværende covid-19 restriktioner og anbefalinger for såvel forsamlinger, restaurationer og social kontakt ser NB sig desværre nødsaget til at aflyse vores traditionelle store afslutningsfest som skulle være holdt
lørdag den 14. november 2020 på hotel Nørherredhus.

Det er selvfølgelig rigtig beklageligt og ærgerligt, men som tiderne og situationen er lige nu, mener vi det er det rigtige at gøre.
Vi håber at 2021 kommer til at se meget anderledes ud og at vi derfor kan invitere til et brag af en afslutningsfest, samt til vore mange andre sociale arrangementer.
Pas på hinanden derude!

28.08.2020 - Skolecup 2020 udsættes til foråret 2021

P.g.a. Covid-19 og for at følge alle retningslinjer, ser vi os desværre nødsaget til at udsætte Skolecup 2020, som skulle have været gennemført i uge 43.
Skolecup 2020 udsættes til foråret 2021, hvor det forhåbentlig er muligt at gennemføre.
Således vil 2021 byde på hele 2 Skolecups, Skolecup i foråret gælder for skoleåret 20/21 og stævnet om efteråret gælder for skoleåret 21/22.

17.08.2020 - Pigeraketten lander i Nordborg!
Aflyst p.g.a. Covid-19

Sæt kryds i kalenderen den 22. september hvor DBU’s pigeraketten kommer til NB!
PIGERAKETTEN er en gratis eftermiddags fodbolddag for alle piger fra 5-11 år.

1.8.2020 - Liverpool Fodboldskole
Der var afslutning på Liverpool fodboldskolen som NB var en del af for tredje gang.

Der skal lyde en stor tak til Liverpool, trænerne Daniel Mapp-Jones and Paul Lankertis, it was Happy days! Stor tak til alle deltagere og hjælpetrænerne!
Også et stort tillykke til Taha som vandt The Liverpool Award.

22.7.2020 - Artikel fra Sønderborg NYT
De engelske mestre fra Liverpool kommer til Nordborg
Nord-Als Boldklub og selveste Liverpool FC samarbejder endnu en gang om en sommer fodboldskole i Nordborg. Det sker når Liverpool International Academy gæster Nordborg sidst i juli. Fodboldskolen arrangeres i samarbejde med Nord-Als Boldklub, men det er Liverpool, som er ansvarlige for skolen og der kommer to professionelle trænere fra Liverpool og træner børnene i tre dage.
I de tre dage trænes der efter metoder og dyder præcis som det gøres på The Liverpool Academy.
Liverpool gæstede også Nordborg i 2018 og i 2019. Denne gang er naturligvis ganske særlig da Liverpool efter 30 års venten endelig igen kan kalde sig engelske mestre.
Corona situationen i hele verden har desværre påvirket tilmeldingen til skolen, da terminen for afholdelsen har været usikker helt end til de sidste.

Billedet er fra 2019
”Vi glæder os dog over at 16 børn og unge har lyst til at få denne unikke fodboldskole-oplevelse og dermed også chancen for at vinde The Liverpool Award, som indeholder et tilbud om træning i Liverpool.
Vi glæder os til at tage imod deltagerne og Liverpool”, siger Jesper Smidemann, som er NB's leder af skolen. NB stiller med frivillige hjælpetrænere og ledere, som vil assistere de professionelle trænere.
”Jeg var også hjælpetræner i 2019 og var vildt imponeret af Liverpool trænernes professionalisme, samtidig med at de formåede at fange børnenes opmærksomhed og vække glæden ved fodbold på en utroligt positiv måde”, siger Nordborg-træner Morten Bødker i en pressemeddelelse.
Skolen starter torsdag den 30.juli kl. 9.30 og fortsætter herefter til og med lørdag den 1. august.

06.07.2020 - Fodboldskolen hos NB er skudt i gang!
38 spillere er klar til en dejlig uge i fodboldens tegn.

11.06.2020 - NB inviterer til DBU's fodboldskole i uge 28

Fra mandag den 6. juli har NB DBUs fodboldskole på banerne ved Nordals Idrætscenter. Fodboldskolen er for børn i alderen 8-15 år, som i løbet af ugen vil drible, finte, sparke og ikke mindst have det sjovt med bolden.
Der er altså lagt op til en uge med græs på knæene, masser af spil og tekniske øvelser. Det er vigtigt at den enkelte på DBU´s Fodboldskole får en oplevelse af, at have udviklet sig som fodboldspiller efter en sjov uge.
Vanen tro drives fodboldskolen af frivillige kræfter fra NB. Skoleleder Kevin Werner og instruktørerne er alle godkendt af DBU og har alle sammen enten spiller, træner eller ledertilknytning til NB.

Kevin Werner fortæller at skolen afholdes efter nøje corona retningslinjer fra DBU, som skal mindske smitterisikoen. Samtidig lover han at retningslinjerne ikke vil påvirke skolens formål,
nemlig at give børnene en dejlig uge med fodbold og at retningslinjerne vil være meget lig dem børnene kender fra skolen og den daglige fodboldtræning. Det er eftertragtet at være instruktør på skolen i Nordborg.
Netop dette vidner om en god organiseret uge, med fokus på glæden ved fodbold, skriver NB i en pressemeddelelse.
Alle dage på fodboldskolen er fra kl. 9-15, inklusiv diverse frugtpauser, samt frokostpause. Alle deltagere modtager udover en sjov og lærerig uge, et Hummel spillersæt, en drikkedunk og en Select fodbold.

07.04.2020 - Fest i by aflyses!

Efter det fortsatte forbud mod større forsamlinger er NB desværre nødt til at aflyse Fest i By 2020, som
traditionen tro skulle have været hele Nordborgs byfest i bededagene.

Har du købt billet til et af arrangementerne i forbindelse med Fest i By 2020, kan du naturligvis få dine penge tilbage. Vi arbejder på en ‘tilbagebetalingsplan’ som sættes i værk efter påske.

14.03.2020 - Fest i by og CoronaVi følger også COVID-19 udviklingen nøje, og hvad der sker de kommende måneder. Vi fortsætter planlægningen, forberedelser og salg af billetter. Og håber på der kommer styr på situationen, så byfesten kan afholdes som planlagt. I tilfælde af restriktioner og regeringen forbyder afholdelse, vil billetter blive refunderet. Vi krydser fingre for at alt kommer under kontrol.