Om NB

Nord-Als Boldklub (NB) blev stiftet den 13.11.1969 ved en sammenlægning af fodboldafdelingerne i Nordborg Idrætsforening og Havnbjerg Idrætsforening.
I 2019 fejrede klubben 50-års jubilæum under overskriften ”Nord-Als Boldklub 50 år – mere end fodbold”.
Ønsker du yderligere oplysninger om klubbens første 50 år kan vi anbefale et besøg på klubbens Arkivportal.
www.nb-arkivportal.dk

Fodbold for alle – hele året
 Alle kan spille fodbold i NB, drenge, piger, damer og herrer i alderen fra 3 år til 75 år. Der er plads til dem der ønsker, at spille hyggefodbold og til dem der ønsker, at spille turneringskampe m.m.
NB er med i FC Sønderborg og Sønderjyske Fodbold Samarbejde.

Her kan NB’s ungdoms- og senior spillere deltage i FC Sønderborgs træning og kampe uden, at de bliver meldt ud af NB.
NB træner og spiller alle kampe på Nordals Idrætsceners dejlige anlæg.
På anlægget finder du også NB’s klubhus, hvor klubben konstant arbejder på,
at skabe et godt klubliv for unge og ældre spillere.

Når udendørs sæsonen slutter i oktober måned går vi i gang med indendørs træningen og her trænes der og spilles der kampe i indendørs fodbold (med bander) og i Futsal (uden bander).
NB tilbyder også eFodbold og har, hvis muligt, hold med i Dansk Boldspil Unions (D.B.U.) turnering.
eFodbold holdene ”træner og spiller kampe” i NB’s klubhus.

Oplysninger om træningstidspunkter, kontaktpersoner m.m. i ungdomsafdelingen, seniorafdelingen eller oldboys afdelingen finder du her på klubbens hjemmeside.

NB – mere end fodbold
NB er andet end træning og kamp og blandt klubbens mange aktiviteter findes:

Skole-Cup
Siden 1968 har NB ultimo oktober afholdt et indendørs fodboldstævne for de alsiske skoleelever.

DBU Fodboldskole
Hvert år afholdes der en fodboldskole i børnenes sommerferie.

NB-dag
Før sommerferien inviteres alle ungdomsspillere til en fællesdag i og omkring Nord-Als Idrætscenter.

Lottospil
Hver onsdag kl. 18.30 afholder NB lottospil for klubbens medlemmer i UHR Huset Havnbjerg.

Klubbladet SPORTEN
NB’s klubblad udkommer 2-4 gange årligt i en papirudgave og i elektronisk form.

Hjælpebanken
Skaffer hjælpere til klubbens arrangementer - ønsker du, at hjælpe NB ved enkelte arrangementer kan du tilmelde dig Hjælpebanken.

Club 22+
30 ”ældre mænd” der støtter NB med ”råd og dåd”.